فواید استفاده از کرم دور چشم و بهترین زمان استفاده

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
13:19، 1401/04/03
فواید استفاده از کرم دور چشم و بهترین زمان استفاده
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

فواید استفاده از کرم دور چشم و بهترین زمان استفاده


چروک دور چشم یکی از مشکلاتی است که با کاهش تولید کلاژن در سنین میانسالی ایجاد می‌شود. البته خبر خوب اینکه می‌توان با اتخاذ اقداماتی ساده اما موثر، جلوی این روند را گرفت. استفاده از کرم دور چشم توصیه متخصصین برای پیشگیری از چروک این ناحیه است. برای آشنایی بیشتر با کرم دور چشم و نحوه استفاده از آن با ما در ادامه همراه باشید. همچنین برای آموزش حرفه ای و یادگیری مراقبت های پوستی و آشنایی با انواع انواع تونرها، لایه بردارها و ماسک ها می توانید در دوره مراقبت از پوست آدینا شرکت کنید.

مراقبت از پوست دور چشم

با افزایش سن، اهمیت مراقبت از پوست و رسیدگی به آن، روزبه‌روز بیشتر خود را به شما نشان می‌دهد. کم‌کم با افزایش سن متوجه می‌شوید که توان بازسازی پوست کاهش پیدا می‌کند و دیگر مثل قبل به‌سرعت بهبود نمی‌یابد.

چروک شدن پوست و عمیق شدن خطوط صورت، از نشانه‌های پیری است که بسیاری از افراد آن را به آغوش باز قبول می‌کنند و به‌عنوان بخشی از فرآیند بزرگسالی می‌پذیرند.

اما جدا از همه جنبه‌های زیبایی شناسی مسئله پیری، متخصصین پوست و مو در تلاش هستند تا با ابداع تکنیک‌های مراقبتی موثر، حتی‌الامکان فرآیند پیری پوست را به تعویق بیندازند.

در این میان، خطوط پنجه کلاغی دور چشم از اولین نشانه‌های پیری پوست و استارت فرآیند چروک شدن آن است. این خطوط در اطراف چشم و زیر آن ظاهر می‌شوند و آن ناحیه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برای پیشگیری از ظهور این پدیده، می‌توان از راهکارهای مراقبتی مختلفی استفاده کرد که کرم دور چشم یکی از مهم‌ترین آن است. اما کرم دور چشم چیست؟

همگی می‌دانیم که کرم‌های پوستی قبل از هرچیزی وظیفه آبرسانی و حفظ رطوبت و چربی پوست را برعهده دارند. اما از آنجایی که پوست اطراف چشم بسیار حساس است و احتمال دارد موادی که در این ناحیه استفاده می‌شود به بخش خارجی چشم نفوذ کنند، بهتر است که از مالیدن مرطوب‌کننده و لوسیون‌های صورت و بدن به آن خودداری کنید.

کرم دور چشم با مواد مخصوص سازگار با پوست همان ناحیه ساخته می‌شود و کمک می‌کند تا از چروک شدن زودهنگام و یا تیرگی دور چشم جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم

  1. کرم دور چشم از پیری پوست جلوگیری می‌کند

بهترین کرم دور چشم محصولی است که با جبران کم‌آبی بدن و خنثی‌سازی تاثیر استرس بر پوست، از ظاهر خسته آن بکاهد و پروسه پیری پوست را به تعویق بیندازد.

  1. ظاهر خطوط و چین و چروک‌های پوست را اصلاح می‌کند

کرم‌های دور چشمی که از آنتی اکسیدان در ترکیبات اولیه آن‌ها استفاده شده است، می‌توانند به کاهش چروک پوست و احیا ظاهر آن کمک کنند.

  1. ظاهر پف‌کرده و خواب‌آلود چشم را به حداقل می‌رساند

کم‌خوابی، آلرژی و افزایش سن منجر به افزایش تجمع مایعات در ناحیه دور چشم می‌شود. فرقی ندارد از کرم دور چشم خارجی استفاده می‌کنید یا ایرانی؛ در هر صورت، بهترین کرم دور چشم موادی دارد که علائم خستگی در ظاهر را کاهش می‌دهد.

  1. به کاهش تیرگی دور چشم کمک می‌کند

اگر قصد دارید از کرم دور چشم برای رفع سیاهی استفاده کنید، راه را اشتباه نرفته‌اید. یکی دیگر از کارکردهای این محصول مراقبتی، رفع تیرگی اطراف چشم است. مواد گیاهی مغذی در این محصول پیگمنت‌های پوست را یک‌دست می‌کند و به بهبود ظاهر اطراف چشم، کمک خواهد کرد.

  1. کرم دور چشم باعث آبرسانی به پوست می‌شود

آبرسانی به ناحیه  اطراف چشم یکی دیگر از فواید استفاده از این محصول مراقبتی است. کرم دور چشم با آبرسانی مناسب به این ناحیه، از خشکی و تحریک آن جلوگیری خواهد کرد.

  1. ناحیه اطراف چشم را برای آرایش آماده می‌کند

یکی از کاربردهای کرم دور چشم، آماده کردن این ناحیه برای آرایش است. شما می‌توانید از کرم دور چشم به‌عنوان زیرساز آرایشی استفاده کنید تا کانسیلر بهتر روی پوستتان بنشیند.

  1. پوست را تقویت و از آن محافظت می‌کند

پوست اطراف چشم از سایر قسمت‌های صورت نازک‌تر و ضعیف‌تر است. کرم دور چشم کمک می‌کند تا به‌خوبی از این ناحیه مراقبت کنید.

پیشگیری از پیری

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، پیشگیری از پیری یکی از مهم‌ترین کارکردهای کرم دور چشم است. کرم‌های دور چشم با ترکیبات جوان‌کننده خود، مانند انواع روغن‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری پوست، کمک می‌کنند تا جریان پیری پوست معکوس شود.

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند اثرات استرس اکسیداتیو را در بدن و یا روی پوست خنثی کنند و همین مسئله به کاهش اثرات گذشت عمر بر پوست منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکاتی برای جلوگیری از تاثیر آلودگی هوا بر پوست شما

فواید کرم دور چشم

فواید کرم دور چشم 

کاهش چین و چروک

کلاژن رمز کاهش چروک پوست است. هرچقدر میزان تولید کلاژن افزایش پیدا کند، احتمالا کاهش چروک و به تعویق افتادن خطوط پوستی هم افزایش خواهد یافت.

کرم دور چشم با تحریک کلاژن ناحیه دور چشم کمک می‌کنند تا پوست خود را بازسازی کند و درنتیجه مدتی پس از استفاده از آن، شاهد کاهش چروک اطراف چشمتان خواهید بود. البته برای رسیدن به این نتیجه باید صبور باشید و از طرفی سطح انتظار خود را از نتیجه، به سطوح منطقی و معقول کاهش دهید.

رفع تیرگی

اگر قصدتان از استفاده از کرم دور چشم، رفع تیرگی اطراف آن است، حتما باید به ترکیبات محصول موردنظرتان دقت کنید. این نکته بسیار اهمیت دارد و نباید از آن غافل شد.

یادتان باشد که همه محصولات دور چشم به‌منظور رفع تیرگی ساخته نشده‌اند و فرمولاسیون آن‌ها در دستیابی به این نتیجه، تعیین‌کننده است.

اگر خواهان کرم دور چشم برای رفع سیاهی هستید، محصولاتی را انتخاب کنید که مواد زیر را در ترکیبات اولیه خود جا داده باشند:

  • هیالورونیک اسید
  • کافئین
  • ویتامین C
  • ویتامین K
  • رتینوئید

ترکیبات ضروری در کرم دور چشم

امروزه برندهای مختلفی در حوزه تولید محصولات مراقبت از پوست و ناحیه اطراف چشم فعالیت می‌کنند. شاید به همین دلیل، انتخاب برای شما سخت و گیج‌کننده به‌نظر برسد.

برای انتخاب بهترین کرم دور چشم، می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که موارد زیر را در فرمولاسیون خود جا داده باشد:

  • کوآنزیم Q10
  • پپتیدها
  • نیاسینامید
  • هیالورونیک اسید
  • آلفا هیدروکسی‌ اسید
  • ویتامین C
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • کافئین
  • رتینوئیدها
  • فرولیک اسید
  • عصاره بابونه
  • SPF

بیشتر بخوانید: چرا باید با بخور صورت آشتی کنیم؟

روش صحیح استفاده از کرم دور چشم

تکنیک‌های مختلفی برای استفاده از کرم دور چشم وجود دارد. اما برای استفاده درست از کرم دور چشم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از انگشت حلقه استفاده کنید. این انگشت پوست نرمی دارد و درست مانند براشی نرم عمل خواهد کرد.
  • مقدار کمی از محصول را بردارید (به‌اندازه نخود) و از درونی‌ترین گوشه زیر چشمتان شروع کنید.
  • به آرامی به نقاط کوچک زیر چشمتان ضربه بزنید تا کرم را به‌خوبی به همه قسمت‌ها پخش کنید.
  • آنقدر با نوک انگشت دستتان به زیر چشم ضربه‌های ملایم بزنید تا کرم جذب شود.
  • هرگز کرم را با کشیدن روی پوست پخش یا محو نکنید. کرم دور چشم را به ناحیه مالش ندهید.
  • چند دقیقه صبر کنید تا کرم کامل جذب شود و سپس باقی محصولات مراقبتی را به پوستتان بزنید.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

اما چه زمانی باید کرم دور چشم زد؟

درواقع محدودیت زمانی خاصی برای استفاده از کرم دور چشم وجود ندارد. شما می‌توانید این محصول مراقبتی را در هر ساعتی از شبانه‌روز استفاده کنید و از نتیجه آن بهره ببرید.

صبح‌ها

استفاده از کرم دور چشم در ساعات ابتدایی روز می‌تواند به‌عنوان زیرسازی ایده‌آل برای آرایش روزمره شما عمل کند. اگر قرار است درطول روز بیرون از خانه باشید، محصولی را انتخاب کنید که SPF داشته باشد.

عصر و شب

استفاده از کرم دور چشم در ساعات انتهایی روز هم مزایای خاصی خود را به‌همراه دارد. کرم‌های مغذی درطول خواب جذب پوست شما می‌شوند و اگر قصد دارید شب‌ها از این محصول استفاده کنید، به‌دنبال انواع مغذی‌تر باشید.

استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد پاک‌کننده آرایش

و در آخر

زمان استفاده از کرم دور چشم به خودتان بستگی دارد. صرف نظر از زمان ایده‌آل، به‌خاطر داشته باشید که فاصله زمانی میان هر دفعه استفاده از این محصول، حداقل 12 ساعت است.

فرقی ندارد که کرم دور چشم را از چه برندی تهیه می‌کنید؛ مهم این است که مواد تشکیل‌دهنده این محصول با نیاز پوست شما سازگاری و تناسب داشته باشد.

اگر به‌دنبال بهترین مارک کرم دور چشم ایرانی هستید، طیف وسیعی از انتخاب پیش‌رویتان قرار دارد. کرم دور چشم سینره، کرم دور چشم نئودرم، درماتیپیک، درمالیفت، هیدرودرم، سی‌گل و فیس‌دوکس از برندهایی هستند که به‌سادگی در دسترس قرار دارند و می‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی