همه‌چیز درباره ابزارهای موردنیاز میکاپ

صدف صبوری
10:18، 1401/11/04
همه‌چیز درباره ابزارهای موردنیاز میکاپ
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

همه‌چیز درباره ابزارهای موردنیاز میکاپ


هنگامی که اصول اولیه میکاپ را یاد گرفتید، می‌بایست روی برخی از محصولات زیبایی و وسایل آرایش سرمایه‌گذاری کنید تا به بی عیب و نقص بودن میکاپ خود کمک کنید. به همین دلیل ما اینجا راهنمایی ایجاد کرده‌ایم که ابزارهای موردنیاز میکاپ را به شما معرفی کنیم.

بیوتی بلندر

یک اسفنج آرایشی خوب قلب تپنده همه آرایش‌های عالی است. بیوتی بلندرها برای پخش یکنواخت کرم پودر روی پوست به کار گرفته می‌شوند. بیوتی بلندرهای یکی از بهترین وسایل آرایش و شبیه تخم‌مرغ هستند و به لطف شکل صاف و گرد خود هیچ خط‌ عجیب و غریبی را از خود برجای نمی‌گذارند و ظاهری صاف به پوست شما می‌دهند.

نحوه استفاده از بیوتی بلندر در وسایل آرایش

  • بیوتی بلندرها قابل استفاده به صورت مرطوب یا خشک هستند.
  • برای مرطوب شدن، اسفنج را زیر آب جاری نگه دارید تا منبسط شود، این فرایند خیس کردن به ترکیب یکنواخت آرایش شما کمک می‌کند.
  • قبل از استفاده آب اضافی را با فشار خارج کنید.
  • برای پخش کرم پودر از حرکات ضربه‌ای (به جای کشیدن) استفاده کنید. 
  • از سمت پهن‌تر بیوتی بلندر برای پخش یکنواخت کرم پودر و از نوک اسفنج برای رسیدن به گوشه‌ها و سوراخ‌های اطراف بینی و زیر چشم استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که به طور منظم اسفنج را تمیز کنید و هر 1 تا 3 ماه یکبار تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: میکاپ چیست و چه انواعی دارد؟

برس‌های آرایشی

به تعداد محصولات آرایشی برس‌های آرایشی وجود دارد. برس‌های موی حیوانات گران‌تر از برس‌های الیاف مصنوعی هستند، اما اولی لزوماً مؤثرتر نخواهد بود. بسیاری از برندهای زیبایی وگان برس‌های آرایش مصنوعی تولید می‌کنند که علاوه بر کارایی بالا مقرون به صرفه نیز هستند. با لمس برس‌های خوب، نرمی و پر بودن را احساس خواهید کرد، علاوه بر این موهای برس هنگام استفاده از آن‌ ریزش پیدا نمی‌کند.

برس‌های آرایشی ابزاری ضروری در وسایل آرایش برای هر عاشق آرایش است. چه حرفه‌ای باشید و چه مبتدی، برخی از برس‌ها وجود دارد که باید در مجموعه خود داشته باشید تا به سهولت استفاده از لوازم آرایش کمک کنند. برس‌های آرایشی مناسب می‌توانند نتایجی حرفه‌ای ارائه دهند، از یک چهره بدون منافذ گرفته تا یک سایه چشم با ترکیب زیبا. با این حال، با وجود تعداد زیادی برس در بازار، دانستن اینکه دقیقاً به کدام یک از آنها نیاز دارید و نحوه استفاده از آنها می‌تواند گیج کننده باشد. در ادامه چند مورد ضروری از برس‌های آرایشی را به شما معرفی می‌کنیم.

برس آرایش پایه در وسایل آرایش

فونداسیون پایه آرایش شما است، بنابراین روی یک برس با کیفیت بالا در وسایل آرایش  خود سرمایه‌گذاری کنید که هم با کرم‌های مایع و هم با کرم‌های پودری کار می‌کند. به دنبال یک برس نرم باشید که کمی متراکم باشد و سطح کافی برای پوشاندن صورت را داشته باشد. یک برس زیرسازی برای کمک به ایجاد همه چیز از پوشش کامل گرفته تا ظاهری طبیعی بدون آرایش، ضروری است، برس مناسب فونداسیون، رنگ پوستی سالم را تنظیم می‌کند.

برس کانسیلر

می‌توانید از کانسیلرها برای پوشاندن عیوب و روشن‌تر کردن قسمت‌های فرورفته روی صورت خود از جمله علائم آکنه و حلقه‌های زیر چشم استفاده کنید. برای پوشاندن دقیق این قسمت‌ها می‌توانید از یک برس کانسیلر کوچک استفاده کنید. برس کانسیلر شبیه به نسخه کوچک برس فونداسیون است، شکل آن شبیه یک قلم مو است اما دارای قلم مو متراکم‌تری است.

برس رژگونه

در وسایل آرایش برس‌های رژگونه به طور خاص برای استفاده از رژگونه برای رنگ دادن به صورت شما استفاده می‌شوند. برس رژگونه شکلی شبیه به برس پودری دارد با این تفاوت که سطح پوشش آن کوچک‌تر است. استفاده از برس‌های رژگونه می‌تواند به داشتن ظاهری طبیعی و کاهش میزان خطای رنگ دادن به دیگر قسمت‌های پوست در زمانی که می‌خواهید از رژگونه استفاده کنید کمک کند. 

برس کانتور

برس کانتور تقریباً به اندازه برس رژگونه است، اما برس آن بسیار متراکم است و شکل آن زاویه‌دار است. این شکل زاویه‌دار به شما کمک می‌کند کانتور را به طور دقیق اعمال کنید. کانتورینگ تکنیکی برای ایجاد توهم عمق و بعد است از این رو به صورت شما کمک می‌کند تیز و تراشیده به نظر برسد. می‌توانید با استفاده از سایه‌های تیره‌ در قسمت‌هایی که می‌خواهید عمق ایجاد کنید و سایه‌های روشن را در قسمت‌هایی که می‌خواهید برجسته شود بزنید، تا ظاهری حجاری شده ایجاد کنید.

از این برس در وسایل آرایش می‌توان نه تنها برای استفاده از محصولات کانتور پودری بلکه برای استفاده از محصولات کانتور کرم نیز استفاده کرد. برای استفاده از برس کانتور می‌توانید کانتور را روی قسمت‌های مختلف صورت خود بمالید و سپس کانتور را با برس محو کنید. زاویه موهای این برس پخش یکنواخت کرم یا پودر کانتورینگ را بسیار ساده‌تر می‌کند. همچنین می‌توان از این برس برای زدن هایلایتر استفاده کرد.

نحوه استفاده از برس کانتور در وسایل آرایش

  • کرم کانتورینگ یا سایه پودری مناسب را انتخاب کنید. 
  • برای قسمت‌هایی که قصد ایجاد برجستگی دارید، از سایه روشن تا متوسط ​​استفاده کنید و برای قسمت‌هایی که قصد ایجاد عمق و فرورفتگی دارید، از کانتور تیره استفاده کنید.
  • با استفاده از برس کانتور خط‌های ایجاد شده  را به آرامی در امتداد خط خود محو کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش شش ترفند زاویه سازی صورت با میکاپ

برس سایه چشم

برس‌های سایه چشم شامل برس سایه چشم زاویه‌دار، برس سایه چشم و برس خط چشم و غیره است. این برس‌ها اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی دارند و معمولاً در یک کیت برای کار با سایه چشم شما قرار دارند. اگر می‌خواهید در میکاپ سایه چشم خوبی بکشید، استفاده از این برس‌ها در کنار هم ضروری است، زیرا تقسیم کار آنها مشخص است. با استفاده از این برس‌ها، مطمئن خواهید شد که سایه به طور یکنواخت، صاف و بدون توده یا رگه باقی می‌ماند، این به شما این امکان را می‌دهد که سایه‌ای دقیق با دقت بیشتری ایجاد کنید.

نحوه استفاده از برس سایه چشم

  • قلم مو را در پالت سایه بزنید کنید. سپس، با تکان آرام برس، سایه اضافی را بردارید.
  • برای داشتن سایه‌ای روشن برس را روی پلک‌های خود بمالید، از گوشه داخلی شروع کنید و به سمت بیرون حرکت کنید. 
  • برای داشتن سایه دودی، از یک برس دیگر در وسایل آرایش خود استفاده کنید، یک سایه تیره را به گوشه بیرونی پلک خود بزنید و سپس به سمت داخل محو کنید.

برس ابرو

از برس ابرو برای مرتب کردن ابروها و مژه‌ها قبل از آرایش، استفاده می‌شود. از دیگر کارایی‌های این برس، زدن ژل و صابون ابرو است، برس ابرو را روی موم یا صابون ابرو بکشید و ابروها را در فرم دلخواه حالت دهید. از برس ابروها می‌توان برای استفاده از سایر محصولات مژه و ابرو نیز استفاده کرد. به یاد داشته باشید بعد از هر بار استفاده برس را با آب گرم تمیز کنید.

فر مژه 

فر مژه یکی از ابزارهای ضروری در وسایل آرایش است، یک وسیله کوچک دستی است که برای فر کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. معمولاً دارای یک گیره فلزی کوچک است که توسط یک اهرم و یک لنت منحنی لاستیکی یا سیلیکونی باز و بسته می‌شود. مژه‌ها بین گیره فلزی و پد قرار می‌گیرند و سپس اهرم بسته می‌شود تا به آرامی آنها را فشرده و مژه‌ها را فر کند.

اگر مژه‌های شما به طور طبیعی فر نیست، استفاده از فر مژه قبل از زدن ریمل به بلند شدن و فرم گرفتن مژه‌ها کمک می‌کند. لیفتی که یک فر مژه خوب ایجاد می‌کند، تفاوت بزرگی در بزرگ‌تر و بازتر نشان دادن چشم ایجاد می‌کند. فر مژه یک راه عالی برای آماده کردن مژه‌هایتان برای ریمل است و ظاهرتان را جذاب می‌کند.

نحوه استفاده از فر مژه در وسایل آرایش

  • با مژه‌های تمیز و خشک شروع کنید. (اگر مژه‌ها چرب باشند یا روی آنها مواد آرایشی باقی‌مانده باشد، فر نمی‌شوند)
  • فر مژه را باز کنید و آن را در پایه مژه‌های بالایی خود قرار دهید.
  • دسته‌ها را به آرامی به هم فشار دهید تا فرکننده دور مژه‌هایتان بسته شود.
  • 10-15 ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. برای فر بیشتر، می‌توانید کمی گرما نیز اعمال کنید. (زیاده‌روی نکنید)
  • روی چشم دیگر هم تکرار کنید.
  • در مرحله آخر با زدن ریمل به موهایی خوش حالت می‌رسید.

چرا به این ابزار برای آرایش نیاز دارید؟

در اینجا به چند دلیل اشاره می‌کنیم:

  • با استفاده از ابزار و وسایل آرایش می‌توانید آرایش خود را صاف‌تر و یکنواخت‌تر کنید. اگر دوست دارید ظاهری طبیعی‌تر داشته باشید، استفاده از این ابزار بسیار مهم است.
  • آرایش‌کردن می‌تواند زمان بر باشد، اما با ابزار و وسایل آرایش مناسب، می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید و سریع‌تر عالی به نظر برسید.
  • ابزارهای آرایشی با کیفیت می‌توانند در دراز مدت در هزینه شما صرفه‌جویی کنند. اگر از آنها مراقبت کنید، آنقدر دوام خواهند داشت که دیگر مجبور به خرید دوباره آنها نخواهید بود.
  • امکانات این ابزارها بی‌پایان است از این رو شما می‌توانید انواع میکاپ، از یک میکاپ روزمره تا یک میکاپ حرفه‌ای را با آنها انجام دهید. 

بیشتر بخوانید: میکاپ آرتیست خودتان باشید {آشنایی با هنر خودآرایی}

سخن پایانی

با استفاده از ابزارهای مناسب، می‌توانید هر ظاهری، از طبیعی و ساده گرفته تا جسورانه و پر زرق و برق ایجاد کنید. امیدواریم از یادگیری کاربردهای مختلف این ابزار و وسایل آرایش لذت برده باشید و لیست ما برای شما مفید بوده باشد. شما همیشه می‌توانید به کمک آموزش میکاپ آرایش دلخواه خود را بسازید. 

صدف صبوری

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی