تفاوت میکاپ و گریم چیست؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
22:28، 1401/01/02
تفاوت میکاپ و گریم چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

تفاوت میکاپ و گریم چیست؟


اگر به آرایشگاه مراجعه کرده باشید، حتماً واژه‌هایی مثل گریم، میکاپ و آرایش را شنیده‌اید و به این فکر کرده‌اید که این سه چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله ما به بررسی فرق گریم با میکاپ پرداخته‌ایم. اگر دوست دارید با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شوید و اصول اولیه گریم و میکاپ را یاد بگیرید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم پس با ما همراه باشید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی با مباحث گریم صورت می توانید در دوره خودآرایی مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

فرق گریم و آرایش چیست؟

فرق گریم با میکاپ در این است که معمولاً آرایش به‌صورت رنگ می‌دهد و سبک آرایش بستگی به مد روز دارد، در واقع پیرو مد بوده و در فصل‌های مختلف نوع میکاپ تغییر می‌کند. معمولاً میکاپ بعد از سال‌ها به‌اصطلاح دمده می‌شود. اما در گریم از رنگ و لعاب کمتری استفاده می‌شود بیشتر به رفع عیوب و زاویه‌سازی صورت می‌پردازد. گریم بر اساس فرم صورت هر شخص متفاوت است اما اصول اولیه یکی است. یکی دیگر از تفاوت‌های آرایش با گریم این است که گریم برخلاف میکاپ باگذشت سال‌ها زیبایی خود را حفظ می‌کند، زیرا به اصلاح عیوب چهره پرداخته و بر زیبایی طبیعی صورت تاکید دارد. گریم اغراق‌آمیز نیست و حالت طبیعی چهره را حفظ می‌کند؛ بنابراین در بیشتر جاها و مراسم‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

اصول کلی میکاپ

میکاپ

فرق گریم و میکاپ چیست؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها

فرق گریم با میکاپ در این است که میکاپ در واقع همان آرایش معمولی است که باتوجه‌به مد روز تغییر می‌کند. هرساله با تغییر فصل و سال شاهد میکاپ‌های جدید هستیم که معمولاً رنگ‌ها در آن تغییر می‌کنند. در اینجا اصول کلی میکاپ را برایتان می‌آوریم:

مرطوب‌کننده

باید بدانید که از اصول اولیه داشتن یک میکاپ زیبا و تمیز چقدر مهم است که پوست به‌درستی مرطوب شود.آبرسانی ‌صورت از جمع‌شدن آرایش در نواحی خشک و یا نفوذ به خطوط و چین‌وچروک جلوگیری می‌کند.حتماً قبل از استفاده از کانسیلر مرطوب‌کننده بزنید. زیرا استفاده از مرطوب‌کننده تضمین می‌کند که پرایمر شما یکنواخت‌تر باشد و ظاهری بی‌عیب‌ونقص به شما می‌دهد.

پرایمر صورت

پرایمرهای صورت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هرگونه نقص را از بین ببرد، خطوط ریز، چین‌وچروک و منافذ بزرگ شده را محو می‌کند. بسیاری از پرایمرها همچنین دارای مزایای بیشتری هستند، مانند مواد بازتابنده برای ایجاد درخشندگی بیشتر به پوست یا SPF برای محافظت در برابر آفتاب.هنگام استفاده از پرایمر، چند دقیقه به آن زمان دهید تا به خورد پوست شما رود و قبل از اینکه به بقیه روتین آرایش خود ادامه دهید، به‌درستی تنظیم شود.پرایمرهای آرایشی همچنین ماندگاری آرایش شما را بهبود می‌بخشد و تضمین می‌کند که محصولات زیبایی که روی آن می‌زنید، تکان نخورند، لکه نشوند یا در طول روز محو نشوند. پرایمرهای مختلفی وجود دارد که بسته به نوع پوست و نیازتان می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.

کرم‌ پودر

کرم‌پودر یک محصول کرم، مایع، موس یا پودری است که روی کل صورت استفاده می‌شود تا پایه‌ای صاف و یکدست در رنگ پوست کاربر ایجاد کند. کرم‌پودر به‌طورکلی پوشش کمتری نسبت به کانسیلر ایجاد می‌کند و در فرمولاسیون‌هایی فروخته می‌شود که می‌توانند پوششی شفاف، مات، شبنم دار یا کامل برای پوست ایجاد کنند. کرم‌پودر برای آرایش معمولی با کرم‌پودر برای گریم تفاوت‌هایی دارد. به‌طورکلی فرق کرم گریم با کرم‌پودر در میزان پوشش‌دهی آن بر روی صورت است.

کانسیلر

کانسیلر یک کرم یا محصول مایع است که برای پوشاندن لک‌های پوستی استفاده می‌شود. کانسیلر معمولاً به رنگ پوست کاربر است و پس از آماده‌سازی صورت استفاده می‌شود. کانسیلر معمولاً دارای رنگ‌دانه‌های شدیدتر، پوشش‌دهی بیشتر و ضخیم‌تر از کرم‌پودر یا پرایمرهای رنگی است. کانسیلر از نظر رنگ‌دانه و قوام بیشتر از کرم‌پودر کار می‌کند، تعدادی فرمولاسیون مختلف که برای سبک‌های مختلف استفاده در نظر گرفته شده است مانند کانسیلر سبک‌تر برای چشم‌ها و کانسیلر سنگین‌تر برای گریم. همچنین کانسیلرهای اصلاح‌کننده رنگ که به طور خاص برای متعادل کردن تغییر رنگ پوست طراحی شده‌اند در بازار مجود است.

رژگونه

محصولی مایع، کرم یا پودری است که در مرکز گونه‌ها باهدف افزودن یا افزایش رنگ طبیعی از آن استفاده می‌شود. رژگونه‌ها معمولاً در سایه‌های صورتی یا قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای در دسترس هستند و ممکن است برای برجسته‌تر نشان‌دادن استخوان‌های گونه نیز استفاده شوند.

برنزر

 یک محصول پودر، کرم یا مایع است که به پوست رنگ می‌بخشد، معمولاً در سایه‌های برنزی یا قهوه‌ای مایل به زرد که به پوست ظاهری برنزه داده و رنگ صورت را افزایش می‌دهد. همچنین برنزر، مانند هایلایتر، ممکن است حاوی موادی باشد که جلوه‌ای درخشان یا براق را ایجاد می‌کند، و در رنگ‌های مات، نیمه مات، ساتن یا درخشان ارائه می‌شود.

هایلایتر

 یک محصول مایع، کرم یا پودری است که روی نقاط بلند صورت مانند ابرو، بینی و استخوان گونه اعمال می‌شود. هایلایتر معمولاً دارای موادی است که جلوه‌ای درخشان یا براق می‌دهد. همچنین، می‌توان از کرم‌پودر یا کانسیلر با رنگ روشن‌تر به‌عنوان هایلایتر استفاده کرد.

مداد ابرو

این محصول برای رنگ کردن، پرکردن و مشخص‌کردن ابروها استفاده می‌شود.

سایه چشم

یک محصول پودر، کرم یا مایع است که برای جلب‌توجه، برجسته‌کردن و تغییر شکل ناحیه اطراف چشم، روی پلک و فضای زیر ابرو استفاده می‌شود. سایه چشم معمولاً با استفاده از برس سایه چشم، با موهای کوچک و گرد استفاده می‌شود، اگرچه فرمولاسیون مایع و کرم نیز ممکن است با انگشتان اعمال شود. سایه چشم تقریباً در هر رنگی موجود است، و همچنین در انواع مختلف، از پوشش‌های مات با پوشش شفاف گرفته تا پوشش‌های براق و رنگ‌دانه‌ای بالا به فروش می‌رسد. بسیاری از رنگ‌های مختلف سایه چشم را می‌توان با هم ترکیب کرد تا جلوه‌های متفاوتی به دست آورد.

سایه چشم

سایه چشم، چشم ها را برجسته تر نشان می دهد

بیشتر بخوانید: آرایش خلیجی چیست؟

خط چشم

از این محصول برای افزایش اندازه یا عمق ظاهری چشم استفاده می‌شود. اگرچه خط چشم معمولاً مشکی است، اما می‌تواند در رنگ‌های مختلف از جمله قهوه‌ای، سفید و آبی باشد. خط چشم می‌تواند به شکل مداد، ژل یا ماژیکی باشد.

ریمل

برای تیره کردن، بلندکردن، ضخیم کردن یا تقویت مژه‌ها از طریق استفاده از یک محصول معمولی ضخیم و با قوام کرم که با یک برس ریمل مارپیچ استفاده می‌شود. ریمل معمولاً مشکی، قهوه‌ای یا شفاف است، هرچند رنگ‌های مختلفی وجود دارد که برخی براق هستند. ریمل معمولاً در فرمولاسیون‌های مختلفی تبلیغ و فروخته می‌شود که ویژگی‌هایی مانند ضد آب، افزایش حجم، افزایش طول و افزایش فر را تبلیغ می‌کند.

مژه مصنوعی

برای بلندکردن، بزرگ کردن و حجم دادن به مژه‌ها استفاده می‌شود. به‌طورکلی از یک نوار کوچک تشکیل شده است که موها اعم از انسان، راسو یا مصنوعی به آن وصل شده است، مژه مصنوعی معمولاً با استفاده از چسب روی خط مژه زده می‌شود که می‌تواند در انواع بدون لاتکس و لاتکس باشد. مژه‌های مصنوعی مغناطیسی که پس از زدن خط چشم مغناطیسی به پلک می‌چسبند نیز موجود است. طرح‌ها از نظر طول و رنگ متفاوت هستند. مژه مصنوعی دائمی نیست و به‌راحتی با انگشتان پاک می‌شود. اکستنشن مژه یک راه دائمی برای رسیدن به این ظاهر است.

محصولات لب از جمله رژ لب، برق لب، خط لب و بالم لب.

محصولات لب معمولاً به لب‌ها رنگ و بافت می‌بخشند و همچنین لب‌ها را مرطوب می‌کنند و لبه‌های خارجی آنها را مشخص می‌کنند. محصولاتی که به لب‌ها رنگ و بافت می‌بخشند، مانند رژلب‌ها و براق‌کننده‌های لب، اغلب در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و همچنین تعدادی پوشش مختلف مانند روکش‌های مات و روکش‌های ساتن یا براق هستند. هم محصولات رنگ لب و هم خط لب ممکن است ضد آب باشند و ممکن است مستقیماً روی لب‌ها، با برس یا با انگشتان اعمال شوند. بالم لب، اگرچه برای مرطوب کردن و محافظت از لب‌ها طراحی شده است (مانند افزودن محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش)، همچنین ممکن است رنگ به لب‌ها دهد.

رژ لب

انواع محصولات رژلب

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد براش آرایشی

پودر صورت

پودر فیکس، یا اسپری‌های فیکس برای «ست‌کردن» زیرسازی یا کانسیلر استفاده می‌شود که به آن یک روکش مات یا یکدست می‌بخشد و درعین‌حال عیوب یا لک‌های کوچک را نیز پنهان می‌کند. هم پودرها و هم اسپری‌های فیکس کننده مدعی هستند که آرایش را از جذب شدن به پوست و یا ذوب شدن آن جلوگیری می‌کنند. درحالی‌که اسپری‌های فیکس کننده معمولاً رنگی نیستند، پودر فیکس در انواع شفاف یا رنگی موجود است و می‌توان از آنها برای بیک کردن کرم‌پودر استفاده کرد تا مدت بیشتری روی صورت بماند. پودرهای رنگی صورت را نیز ممکن است به‌تنهایی و بدون کرم‌پودر یا کانسیلر استفاده کنید تا یک پوشش بسیار شفاف ایجاد کند.

اصول کلی گریم

همان‌طور که اشاره کردیم فرق گریم با میکاپ در این است که در گریم از رنگ‌ها استفاده نمی‌شود و بیشتر از سایه‌ها برای زاویه‌سازی و ایجاد سایه‌روشن بر روی صورت استفاده می‌شود. اصل کلی گریم بر پایه لولایت و هایلایت است. در گریم در ابتدا از فون پایه برای پوشش دادن کلی پوست استفاده می‌شود و همچنین با کمک کانسیلر، جای جوش و زخم پوشش داده شده و کاملاً محو می‌شود. سپس کار هایلایت و لولایت آغاز می‌شود. روش‌ها و لوازم مورداستفاده در گریم عبارت‌اند از:

برجسته‌کردن گونه‌ها در گریم

برای برجسته‌کردن گونه‌ها زیر استخوان گونه را تا کنار لب‌ها تیره کنید ولی روی استخوان گونه را روشن کنید. این‌جوری گونه‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسند.

باریک کردن بینی با گریم

اگر دوست دارید بینی‌تان باریک و قلمی شود باید کناره‌های بینی را تیره و روی تیغه بینی را روشن کرد.

 

پوشاندن چین و چروک‌های روی پلک با گریم

برای ازبین‌بردن و پوشاندن چین‌وچروک پلک باید از لاولایت استفاده کرد. همچنین قسمت زیر ابرو یعنی همان شکستگی ابرو و گوشه‌های چشم را هایلایت کرد.

زاویه‌سازی فک در گریم

برای زاویه‌سازی فک کافی است زیر استخوان فک را تیره و قسمت بالایی استخوان فک را روشن کنید، همچنین اگر چانه کوچکی دارید و دوست دارید برجسته‌تر به نظر برسد کمی چانه را روشن‌تر کنید.

در آخر بعد از کانتورینگ صورت با کمک یک اسفنج یا بیوتی بلندرمی توانید تمام سایه‌ها و مرز بین آن‌ها را محو کنید تا کانتور صورت طبیعی‌تر و زیباتر به نظر برسد. بعد از گریم نیاز به آرایش سنگین و غلیظ نیست، زیرا عیوب صورت برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید در مورد پرایمر بدانید

جمع‌بندی

به‌طورکلی فرق گریم و میکاپ صورت در روش آرایش صورت است. در میکاپ بیشتر از رنگ و لعاب استفاده می‌شود درحالی‌که در گریم تاکید بر برطرف‌کردن عیوب و کانتورنیگ صورت است. معمولاً لوازم آرایشی به معنای محصولات آرایشی مانند رژ لب، ریمل، سایه چشم، کرم‌پودر، رژگونه، های‌لایتر، برنزه کننده و چندین نوع محصول دیگر است. درحالی‌که در گریم از لولایت و هایلایت استفاده می‌شود. آرایش تاریخ انقضا دارد یعنی بعد از چند سال از مد می‌افتد اما گریم چون بر زیبایی طبیعی و برطرف‌کردن عیوب صورت تاکید دارد همیشه زیبا و روی مد است. برای همین است که امروزه عروس خانم‌ها تمایل به آرایش لایت دارند زیرا با گریم عروس زیبایی و طبیعی بودن چهره حفظ می‌شود. همچنین دیدن عکس‌های عروسی بعد از سال‌ها بازهم حس زیبایی را منتقل می‌کند.

 

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی