شیدینگ لب چیست؟

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا
13:34، 1401/01/08
شیدینگ لب چیست؟
1 رای    میانگین 5/5
لطفا شما هم امتیاز بدهید!

شیدینگ لب چیست؟


این روزها هر مسئله‌ای در دنیای گریم و میکاپ چاره دارد؛ حتی رنگ لب‌ها! آیا چیزی از تکنیک شیدینگ لب شنیده‌اید؟ روشی جالب برای تغییر رنگ لب‌ها که مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک، با ما در ادامه همراه باشید. علاوه بر این برای آموزش و آشنایی کامل تر با مباحث مقدماتی میکاپ می توانید در دوره آرایشگری مدرسه زیبایی آدینا شرکت کنید.

شیدینگ لب چیست؟

احتمالا همه شما تتوی خط لب را بشناسید. روشی نسبتا قدیمی که بسیاری از افراد برای ایجاد ظاهر بهتر در لب‌هایشان از آن استفاده می‌کردند. اما شیدینگ لب یکی از روش‌های نسبتا جدید در دنیای آرایش دائمی صورت است که با روشی نیمه‌تهاجمی ظاهر شما را عوض خواهد کرد.

شیدینگ لب یا سایه لب، نوعی عمل سرپایی زیبایی نیمه دائمی است که به شما کمک می‌کند تا رنگ و شکل لب‌هایتان را اصلاح کنید. در این روش با سوزن‌های ریز مخصوص رنگدانه‌های موردنظر وارد لب شما می‌شوند و درنهایت با کنار هم قرار گرفتن پیکسل‌های رنگی روی پوست لبتان، رنگ و مدل آن تغییر خواهد کرد.

نکته مهم اینکه بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که چیزی به نام شیدینگ پودری لب وجود دارد؛ اما درواقع ظاهر پودری که درنتیجه اجرای این تکنیک روی لب ایجاد می‌شود، به تکنیک خاصی وابسته نیست و اگر متخصص انجام این کار حرفه‌ای باشد، نتیجه‌ای که درنهایت خواهید گرفت، ظاهری زیبا و جلوه‌ای پودری خواهد بود.

ساز و کار شیدینگ لب مانند خط لب دائمی است و درست مثل همان تکنیک، رنگ‌ها با استفاده از سوزن به لب شما تزریق می‌شوند تا درنهایت به نتیجه دلخواهتان برسید.

شما می‌توانید بسته به رنگ پوست و سلیقه‌تان، رنگ‌های مختلفی را برای انجام این کار انتخاب کنید. از شیدینگ لب کالباسی تا رنگ‌های تیره‌تری مانند قرمز. البته چون قرار است این رنگ‌ها مدت طولانی روی لب شما باقی بمانند، بهتر است حتما قبل از انتخاب رنگ، فاکتور رنگ پوستتان را درنظر بگیرید تا درنهایت، نتیجه کار راضی‌تان کند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه باید درباره آرایش فانتزی بدانید

شیدینگ لب چیست

شیدینگ لب چیست

ماندگاری شیدینگ لب

نکته‌ای که باید درباره متد شیدینگ بدانید این است که این روش نیمه‌دائمی است. یعنی شما هرچندوقت‌یک‌بار به تجدید و تمدید آن نیاز پیدا خواهید کرد.

تمدید رنگ در این متد به عوامل متعددی بستگی دارد و معمولا شیدینگ لب بعد از چند ماه به ترمیم نیاز پیدا خواهد کرد. اگر پوست چربی دارید، این پروسه سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

مزایا و معایب شیدینگ لب

شیدینگ لب مانند هر روش دائمی یا نیمه‌دائمی آرایشی دیگر، مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر قصد اجرای این روش را دارید، اما نسبت به عوارض احتمالی آن نگران هستید، حتما به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید با دید بهتری سراغ این روش بروید:

مزایای شیدینگ لب

  • اصلاح فرم لب و بهبود ظاهر
  • اصلاح ایرادات خط لب و زیباتر کردن آن
  • پررنگ کردن لب و تغییر رنگ آن به دلخواه
  • شادابی صورت و جوان‌تر شدن چهره
  • برجسته‌تر نشان دادن لب‌ها

عوارض شیدینگ لب

  • احساس تورم و سوزش در لب تا چند روز بعد از اجرای شیدینگ
  • عفونت پوست و عوارض عفونی، درصورت اجرای این تکنیک در مراکز غیرمعتبر و محیط‌های غیربهداشتی
  • پوسته شدن لب بعد از اجرای تکنیک
  • ایجاد حساسیت پوستی نسبت به رنگ تزریق شده

برای جلوگیری از عوارض شیدینگ لب پیشنهاد می‌کنیم که مرکز معتبری انتخاب کنید و حتما از متخصص مربوطه درخواست کنید که قبل از اجرای این تکنیک، تست حساسیت را روی پوستتان انجام دهد.

آیا شیدینگ لب درد دارد؟

بعید است اسم روش‌های نیمه‌تهاجمی زیبایی به‌میان بیاید و کسی از درد آن سوال نپرسد. احتمالا این سوال که شیدینگ لب درد دارد یا نه سوال شما هم باشد.

خبر خوب اینکه پروسه شیدینگ همراه با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و طبیعتا شما دردی را احساس نخواهید کرد.

اما ممکن است در طول این فرآیند، حرکت سوزن روی لب‌هایتان یا گزگز مختصری را حس کنید. درنهایت همه‌چیز به شما و میزان تحملتان بستگی دارد.

در بسیاری از موارد آنچه برای یک نفر دردناک محسوب می‌شود، برای نفر دیگر ابدا دردناک نیست و آستانه تحمل درد افراد با یکدیگر متفاوت است. اما در حالت کلی، می‌توان گفت که فرآیند شیدینگ لب دردناک نیست یا درد قابل تحملی دارد.

اما باز هم اگر می‌ترسید که درطول کار احساس درد اذیتتان کند، حتما نیم ساعت قبل از اجرا، مسکن بخورید.

بیشتر بخوانید: صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد؟

سوزن شیدینگ لب

سوزن شیدینگ لب

شیدینگ لب با چه سوزنی انجام می‌شود؟

اصولا تمام انواع آرایش‌های دائمی یا نیمه‌دائمی با سوزن‌هایی که به دستگاه میکروپیگمنتیشن متصل هستند انجام می‌شود. این سوزن‌ها بسیار ظریف و نازکند و نسبت به ضخامت پوست انتخاب می‌شوند.

به‌طور متوسط متخصصین برای اجرای شیدینگ لب از سوزن‌هایی با قطر 18 تا 2دهم میلی‌متر استفاده می‌کنند.

شیدینگ لب چطور انجام می‌شود؟

پروسه اجرای شیدینگ چندان پیچیده و سخت نیست. شما بعد از انتخاب رنگ موردنظر و مشورت با متخصص برای اجرای کار آماده می‌شوید. متخصص لب‌های شما را قرینه‌سازی می‌کند تا فرم نهایی لب اصلاح شود و کار به‌صورت رسمی شروع خواهد شد.

برای آنکه درطول اجرای تکنیک دردی حس نکنید، لب‌هایتان با مواد بی‌حسی موضعی بی‌حس خواهند شد و بعد از گذشت زمان لازم برای این منظور، رنگ موردنظر وارد دستگاه میکروپیمنتیشن می‌شود و به آرامی زیر پوست لبتان تزریق خواهد شد. به همین سادگی!

شیدینگ لب با متد فیکانتور

فیکانتور لب یا شیدینگ لب به روش فیکانتور یکی از کارهایی است که می‌توانید همزمان با تزریق رنگدانه به پوست لبتان انجام دهید. هدف از این روش ابداعی، قرینه‌سازی و اصلاح فرم لب است.

در کل فیکانتور روی بسیاری از اجزا صورت اجرا می‌شود تا آن‌ها را قرینه‌سازی کند. بسیاری از متخصصین از این تکنیک در کنار شیدینگ لب استفاده می‌کنند تا اگر کسی از ظاهر لب خود ناراضی بود و یا درخواست برجسته‌تر شدن لبش را داشت، بتواند به نتیجه دلخواه خود برسد.

آمادگی برای شیدینگ لب و مراقبت‌های پس از آن

آمادگی برای شیدینگ لب

آمادگی برای شیدینگ لب

چطور برای شیدینگ آماده شویم؟

اولین و مهم‌ترین کاری که باید قبل از شیدینگ انجام دهید، مشورت با پزشک متخصص است؛ مخصوصا اگر وضعیت خاصی دارید که فکر می‌کنید ممکن است روی شیدینگ تاثیر بگذارد.

 زنان باردار و یا مادران در دوره شیردهی، افرادی که تحت درمان هورمونی قرار دارند و کسانی که از بیماری‌های پوستی خاصی رنج می‌برند، مهم‌ترین گروه‌هایی هستند که باید قبل از کار با پزشک مشورت کنند.

حدود شش هفته قبل از اجرای شیدینگ لب از مصرف هر نوع داروی استرویدی اجتناب کنید. این داروها می‌توانند باعث ایجاد تورم لب بعد از کار شوند. داروهایی مانند پردنیزولون و یا هیدروکورتیزون از مهم‌ترین داروهای این گروه هستند که باید مصرفشان را قطع یا برای آن‌ها جایگزینی مناسب پیدا کنید.

لازم است که از چند هفته قبل از اجرای کار، مصرف ویتامین آ و سایر انواع رتینوئیدها متوقف شود تا عوارض جانبی شیدینگ لب کمتر اذیتتان کند. اگر زخمی روی لبتان دارید یا درگیر اگزما هستید، شیدینگ را به بعد از معالجه کامل موکول و سعی کنید پوستتان را مرطوب نگه دارید.

درنهایت، قبل از اجرای شیدینگ لب، رنگ موردنظرتان که با کلیات صورت و رنگ پوستتان تناسب داشته باشد را انتخاب کنید تا از همه‌نظر برای اجرای کار آماده باشید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با رایج‌ترین اشتباهات آرایشی خانم‌ها

مراقبت پس از شیدینگ لب

روند بهبودی پس از انجام شیدینگ شبیه به روند بهبودی پس از تتو است. دیدن تورم و قرمزی اطراف لب مسئله‌ای طبیعی است و نباید شما را نگران کند.

می‌توانید برای کاهش التهاب لب از کمپرس یخ استفاده کنید. این کار هم درد شما را کاهش می‌دهد و هم روند بهبودی را تسریع خواهد کرد.

یکی دیگر از عوارض شایع پس از عمل، پوسته‌ پوسته شدن لب بعد از چند روز است. توصیه می‌کنیم که به زخم یا پوسته‌های لبتان دست نزنید و اجازه دهید که مسیر بهبودی به‌صورت طبیعی طی شود؛ چون هر نوع دستکاری می‌تواند بعدا منجر به ایجاد ناهمواری و ظاهر ناخوشایند در لب‌هایتان شود.

شیدینگ لب و تبخال هم از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در روزهای بعد از اجرای این تکنیک است. اگر مراقبت‌های بعد از سایه لب را به‌خوبی انجام دهید، احتمال اینکه تبخال بزنید کاهش پیدا خواهد کرد، اما درهرصورت اگر بعد از شیدینگ لب دچار تبخال شدید، موضع زخم را استریل و تمیز نگه دارید و درصورت عدم بهبودی بعد از چند روز، با پزشک مشورت کنید.

مراقبت پس از شیدینگ لب

مراقبت پس از شیدینگ لب

شیدینگ لب در پریودی

بهتر است زمانی که برای اجرای شیدینگ لب درنظر می‌گیرید، با قاعدگی ماهانه شما همراه نباشد. این مسئله به دو دلیل می‌تواند در کیفیت نهایی کار و احساس شما حین اجرای تکنیک شیدینگ لب تاثیر بگذارد.

اول اینکه دامنه تحمل درد خانم‌ها در دوره پریودی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل ممکن است حین پریودی درد بیشتری را احساس کنید. توصیه می‌کنیم که برای اجتناب از هر نوع درد اضافی و یا احساس منفی درطول اجرای شیدینگ، زمان آن را به بعد از اتمام قاعدگی موکول کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مداد ابرو

نکته دوم و البته مهم‌تر اینکه هنگام پریودی، به‌علت بهم ریختگی هورمونی، پیگمنت‌های پوست شما کمتر از سایر روزهای ماه رنگ می‌گیرند و ممکن است نتیجه درستی از کار نگیرید. پس اگر می‌خواهید همان دفعه اول از کار نتیجه بهتری بگیرید، دوره پریودی را برای این کار انتخاب نکنید. دوره اوج این بازه زمانی از روز اول تا پنجم پریودی است.

هنوز هم درباره شیدینگ لب مطمئن نیستید و نکته مبهمی برایتان باقی مانده است؟ کافیست سوال خود را در کامنت از ما بپرسید تا کارشناسان ما جواب شما را بدهند. اگر تجربه‌ای هم در این زمینه دارید، با ما در آموزشگاه آرایشگری آدینا به‌اشتراک بگذارید.

تحریریه آدینا
تحریریه آدینا

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب‌سایت مدرسه زیبایی آدینا مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم.

ما نظرات و سوالات شما را با دقت می‌خوانیم و پاسخ می‌دهیم
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
انصراف

رشته‌های تحصیلی پیشنهادی